Pytamy o olsztyńskie tramwaje [QUIZ]

2016-11-30 20:22:00(ost. akt: 2018-08-15 10:11:12)

Autor zdjęcia: Grzegorz Czykwin

Do kolizji z tramwajami dochodzi najczęściej na skrzyżowaniach równorzędnych. Kierowcy mają też problem z ustaleniem, kto ma pierwszeństwo na rondach. Szczególną uwagę w Olsztynie należy zwracać na tramwajowe oznakowanie pionowe, poziome oraz specjalną sygnalizację, a także na przystanki wiedeńskie, które znajdują się na ul. Kościuszki.
Kto ma pierwszeństwo na rondzie, na skrzyżowaniu równorzędnym, jakie są najczęściej popełniane przez kierowców błędy? Jak bardzo Olsztyn zmienił się po wprowadzeniu tramwajów? Poniżej wielki sprawdzian wiedzy o olsztyńskich tramwajach!



Tramwaj z pasażerami na pokładzie waży ok. 50 ton. Droga hamowania pojazdu szynowego jest znacznie dłuższa niż samochodu osobowego. Trzeba o tym pamiętać, gdy wjeżdżamy lub wchodzimy na tory.



Tramwaje w Olsztynie. W tych miejscach należy zachować szczególną ostrożność [FILM]

To głównie tzw. przystanki wiedeńskie, zlokalizowane wzdłuż ul. Kościuszki na wysokości filharmonii oraz przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki. Czy kierowcy i piesi przyzwyczaili się do tego rozwiązania?


>> Przystanki wiedeńskie. Jak prawidłowo przejechać?

Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, oznaczonym znakiem C-12, tramwaj ma pierwszeństwo niezależnie od tego, czy wjeżdża na skrzyżowanie, czy już się po nim porusza. A kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym, gdy dodatkowo występują znaki A-7 oraz sygnalizacja świetlna?





Podstawowe zasady związane z ruchem tramwajów:

- Pamiętajmy, że zawsze pierwszeństwo na drodze ma pojazd jadący swoim pasem ruchu – co oznacza, że jeśli chcemy zmienić zajmowany pas ruchu musimy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu pasem ruchu, na który chcemy wjechać

- Pamiętajmy, że na skrzyżowaniach równorzędnych tramwaje mają zawsze pierwszeństwo przejazdu

- Zabrania się zatrzymania pojazdu na przejeździe kolejowym i tramwajowym

- Podczas włączania się do ruchu tramwaje obowiązują te same przepisy co inne pojazdy tzn., że kierowca tramwaju musi ustąpić pierwszeństwa przejazdu samochodom jadącym po drodze, na którą chce wjechać

- Należy zwrócić szczególną uwagę na pojawiające się nowe oznakowanie pionowe, poziome, oraz specjalną sygnalizację tramwajową

- Pojazd szynowy może być wyprzedzany tylko z prawej strony, chyba że położenie torów uniemożliwia takie wyprzedzanie lub wyprzedzanie odbywa się na jezdni jednokierunkowej

- Zatrzymanie samochodu dojeżdżającego do wysepki tramwajowej musi odbywać się na wysokości ostatniego wagonu tramwaju. Nawet jeśli kierowca samochodu nie widzi w tym momencie pieszych czy pasażerów wsiadających bądź wysiadających z tramwaju, kierujący pojazdem jest obowiązany do bezwzględnego zatrzymania

- Zachowanie się podczas przejeżdżania obok oznaczonego przystanku tramwajowego nie znajdującego się przy chodniku. Pojazdy muszą zatrzymać się w takim miejscu aby zapewnić pasażerom bezpieczne wejście i wyjście z tramwaju

- Kierujący pojazdem znajdującym się na części jezdni, po której jeżdżą pojazdy szynowe jest obowiązany ustąpić miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi szynowemu








Komentarze (29) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Załamany #2124359 | 83.6.*.* 30 lis 2016 21:58

    To co uczyniono z komunikacją w Olsztynie trzeba nazwać otwarcie świadomym sabotażem.Dojazd do centrum zabiera teraz dwa razy więcej czasu niż przed wykonaniem tych "usprawnień"Trwała blokada ul Kościuszki ,Piłsudskiego czy też karkołomne objazdy w centrum po brukach dziurach i lawirowaniu pomiędzy wiecznie zastawioną ul.Wyzwolenia to horror w czystym wydaniu.Oczywiście brak pasażerów w pustych tramwajach idiotycznie skomunikowanych ,nie przeszkadza olsztyńskim oszołomom.ONI mają plany!! Po kolejnych pomysłach tych mózgowców obawiam się totalnego paraliżu komunikacyjnego,wiecznych korków,przestojów i agresji oraz frustracji większości kierowców. Za tę dywersję setki ton spalonego bezużytecznie paliwa ogólną frustrację ,powinni decydenci odpowiedzieć karnie.

    Ocena komentarza: warty uwagi (34) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. opos #2124334 | 81.15.*.* 30 lis 2016 21:29

      Rok Armagedonu na drogach .O tym napiszcie.

      Ocena komentarza: warty uwagi (29) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. tubylek #2124275 | 88.156.*.* 30 lis 2016 20:26

        JAKI ? byl ROCZNY KOSZT eksploatacji tej kolejki PIKO , zadam rachunku jako mieszkaniec miasta i placacy podatki ??!!!

        Ocena komentarza: warty uwagi (29) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        1. M. #2124320 | 176.221.*.* 30 lis 2016 21:12

          Tramwaje w Olsztynie to nieszczęście komunikacyjne i zmarnowana szansa. Czy są postępy w procesie hiszpańskiej firmy przeciwko miastu o odszkodowanie?

          Ocena komentarza: warty uwagi (26) odpowiedz na ten komentarz

        2. Pytam ! #2124648 | 81.15.*.* 1 gru 2016 10:15

          Rok z tramwajami .A ile LAT z dziurawymi drogami w Olsztynie , Taki artyk.. proponuję .

          Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          Pokaż wszystkie komentarze (29)