Olsztyn znowu stanie w korku? Wkrótce ruszą duże inwestycje drogowe

2016-11-27 14:41:29(ost. akt: 2016-11-27 16:27:42)

Autor zdjęcia: Kamil Foryś

Przyszłoroczne remonty i budowy będą wyzwaniem nie tylko dla władz Olsztyna. I chociaż kolejne inwestycje cieszą, to już teraz należy liczyć się z poważnymi utrudnieniami w ruchu. Mieszkańcy pytają: czy Olsztyn znowu stanie w korku?
Na przyszłoroczne inwestycje drogowe z miejskiej kasy popłyną miliony złotych.
Prezydent Piotr Grzymowicz: Mamy bardzo mało czasu, żeby wykorzystać środki unijne, dlatego nie możemy przeciągać ich w czasie.
I już dzisiaj wiadomo, że te najważniejsze przetną się ze sobą. Chodzi o przebudowę ulic Partyzantów i Pieniężnego z mostem, rozbudowę linii tramwajowej, a także budowę Pstrowskiego i Płoskiego (realizuje Zarząd Dróg Wojewódzkich), które połączą się z obwodnicą.

W połowie grudnia miasto podpisze umowę na dofinansowanie przebudowy Pieniężnego z mostem św. Jakuba: od skrzyżowania z al. Piłsudskiego do ul. Szrajbera i Partyzantów: od skrzyżowania z 1 Maja do ronda Bema. Na Partyzantów powstaną cztery pasy ruchu, na skrajnych obustronne buspasy, ścieżka rowerowa po stronie PCK, obustronne chodniki, miejsca postojowe, zjazdy do posesji, bezzatokowe przystanki autobusowe i zieleńce. Budowa będzie finansowana z tzw. programu ekomobilności. Remonty mają się rozpocząć wiosną 2017. Obie ulice mają być gotowe w 2018 r.

W połowie roku mają się rozpocząć prace związane z rozbudową linii tramwajowej (tory pójdą przez Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego do skrzyżowania z Kościuszki.). Konieczna będzie też rozbudowa pętli tramwajowej przy Wysokiej Bramie. Projekt ma być gotowy w grudniu.

Do końca listopada można składać oferty na budowę ul. Pstrowskiego do węzła Pieczewo (koszt z unijnym dofinansowaniem to 109 mln zł). Od dnia podpisania umowy wykonawca będzie miał 24 miesiące na zrealizowanie inwestycji. Na początku roku ma także ruszyć budowa Płoskiego do węzła Jaroty i zakończyć się w połowie 2018.

mp, pj


Komentarze (101) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. J20 #2121713 | 178.235.*.* 27 lis 2016 15:05

    Grunt, żeby budowę odpowiednio zaplanować, inteligentne i z głową,bez zamykania odcinków na których nie będzie robót. Jednak z doświadczenia wiem, że zamkną całe odcinki nawet te na których nie będzie robót.

    Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Qwerty #2121718 | 88.156.*.* 27 lis 2016 15:19

      I nic nie napisane o objazdach, drogach tymczasowych i itp...

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      1. Magda #2121721 | 188.146.*.* 27 lis 2016 15:21

        Żeby chociaż była nadzieja,że będzie lepiej....

        Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. edo #2121724 | 188.146.*.* 27 lis 2016 15:23

          Jak stanie jak juz stoi te zadupie co chcialo byc metripolia! Kurnik grzyma!

          Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz

        2. A kiedy dodatkowe mosty #2121735 | 88.156.*.* 27 lis 2016 15:34

          przez tory?!

          Ocena komentarza: warty uwagi (23) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          Pokaż wszystkie komentarze (101)