Koszmarna podroż pociągiem może odejść do lamusa?

2016-10-18 19:00:31(ost. akt: 2016-10-18 15:58:53)
Zdjęcie jest illustracją do treści

Zdjęcie jest illustracją do treści

Autor zdjęcia: mat. prasowe PKP PLK

Myśl o jeździe pociągiem często przyprawia o dreszcze. Niewygodne siedzenia, zacięty stolik, nieotwierające się okno, brudne firanki, toaleta... lepiej nie mówić. To tylko nieliczne grzeszki polskiej kolei. Darty, Flirty i Pendolino tylko w części poprawiły standardy PKP. To jednak ma się zmienić i kosztować kolej bagatela 2,5 miliarda złotych.
Powoli widać światełko w tunelu - tak o standardzie na kolei mogą powiedzieć mieszkańcy większych miast, miedzy którymi kursują nowoczesne Pendolino, Darty i Flirty. Jednak w wielu zakątkach Polski nadal czuć powiew komuny, skład ciągnie stara lokomotywa SU, a z grubsza odnowione wagony i tak pamiętają czasy Gierka. To jednak ma się zmienić dzięki inwestycjom PKP.

W zeszłym tygodniu PKP Intercity przedstawiło swoje plany taborowe do 2020 roku. Są one imponujące – w 4 lata kolejowy przewoźnik wyda 2,5 mld złotych, za które zmodernizuje 455 i kupi 55 nowych wagonów. Intercity chce też kupić do 2020 r. 30 nowych lokomotyw elektrycznych i 10 spalinowo-elektrycznych, a także zmodernizować 20 starszych modeli, które już posiada. Skąd Intercity weźmie pieniądze? Część trafi z zysków z prywatyzacji PKP Energetyka, część to fundusze własne i dofinansowanie unijne.

PKP Intercity nie ma wyjścia – musi unowocześniać tabor przed zbliżającą się liberalizacją rynku kolejowego, gdy dostęp do polskich torów uzyskają zagraniczni przewoźnicy, którzy zaczną bezpośrednio konkurować z polską spółką.

Dzięki temu podróże rozklekotanym wagonem, albo wegetowanie w polu po awarii lokomotywy, czekając na nową przejdzie do lamusa. Jakie Wy macie "ciekawe" wspomnienia z podróży pociągiem? Zachęcamy do dyskusji w sekcji komentarzy pod artykułem.

Źródło: rynek-kolejowy.pl / oprac ad


Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. wsk #2091686 | 89.71.*.* 18 paź 2016 19:19

    Po otwarciu rynku najbardziej dochodowa będzie pkp energetyka to przezornie sprzedali xD

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

  2. Gość #2091696 | 195.147.*.* 18 paź 2016 19:31

    Nic nie rozumiem,dopiero co GO wychwalala standardy na kolei a teraz zmienia zdanie

    odpowiedz na ten komentarz

  3. WieMa83 #2091731 | 46.76.*.* 18 paź 2016 20:16

    Wooow.... :-) Takim pociągiem ze zdjęcia jeździłem do Ciebie kochanie... Do Wartemborka :-) Kocham Cię !

    odpowiedz na ten komentarz

  4. Cyngiel łona #2091739 | 176.221.*.* 18 paź 2016 20:25

    Cały ten nowy tabor trafi do Polski A i B, natomiast wycofany złom trafi do Polski C czyli na trasy Warmii i Mazur.

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

  5. Kacperek przeciwny pompowaniu pkp ic #2091847 | 31.0.*.* 18 paź 2016 22:45

    Panie redaktorku Su już dawno nie śmigają(poza zmodernizowanymi su42 na Hel)w Olsztynie.Jaki rejon takie standardy PROSTE!!!! Stojąc w Warszawie.Poznaniu.Krakowie nie widać prawie starych wagonów(tylko do Olsztyna,Łodzi,Gdyni gdzieś obiazdami)

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (13)