Loty do Dublina i Dortmundu? Spełnienie oczekiwań to tylko kwestia czasu
2016-10-06 12:22:35(ost. akt: 2016-10-06 12:26:16)
Port lotniczy Olsztyn-Mazury w Szymanach, mimo że istnieje dopiero od kilku miesięcy, ku uciesze pasażerów stale się rozwija. Jaka jest oferta lotniska? Dokąd można teraz polecieć z Szyman? Czy w przyszłości siatka połączeń wzrośnie?
Port lotniczy w Szymanach, choć młody, prosperuje coraz lepiej. Potwierdzają to dane — plan na ten rok zakładał, że przez lotnisko przewinie się 30 tysięcy pasażerów, rzeczywistość natomiast oczekiwania przerasta — będzie ich o niemal 10 tysięcy więcej. Lotnisko rozwija się i choć z końcem sierpnia zawieszone zostały loty do Warszawy, nie można mówić o niepowodzeniu. — Innego typu zapotrzebowanie na loty obserwujemy zimą niż latem — tłumaczy Dominik Markowski, rzecznik portu Olsztyn-Mazury.
— Umowa z przewoźnikiem, firmą LOT, miała charakter czysto sezonowy i jednocześnie pilotażowy. Nasze wrażenie jest takie, że zamierzony skutek został zrealizowany. Z jednej strony pobudziliśmy świadomość mieszkańców Warmii i Mazur, którzy otrzymali nowy środek transportu na zewnątrz regionu i korzystali z niego chętnie, często wykorzystując ten kurs jako kurs przesiadkowy, pozwalający dostać się do Warszawy i stamtąd, z Okęcia, dalej na zewnątrz kraju. Kurs też spełnił rolę turystycznego łącznika Mazowsza z Warmią i Mazurami.
Czy w związku z tym w kolejnym sezonie wakacyjnym kurs wróci do rozkładu? — My jesteśmy zadowoleni z tej współpracy, ale decyzja należy do przewoźnika — tłumaczy rzecznik. — Wierzymy, że połączenie do Warszawy wejdzie na stałe do siatki sezonowej.
A co na to LOT? — W chwili obecnej LOT analizuje potencjał połączenia między Warszawą a Mazurami — odpowiada nam biuro prasowe firmy. — W sezonie letnim 2016 z nowo otwarte połączenie do Szyman cieszyło się solidnym zainteresowaniem ze strony pasażerów, jednak kontynuacja operacji lotniczych na tej trasie w przyszłych sezonach będzie zależeć między innymi od współpracy z partnerami, tj. lotniskiem Olsztyn-Mazury, a także samorządem nad promocją połączenia i stworzeniem kompleksowej oferty transferów bezpośrednio z lotniska do ważnych miejscowości i kurortów mazurskich.
Taka oferta jest stale rozwijana, podobnie jak rozwijana jest sieć połączeń samolotowych z lotniska. Obecnie z Szyman polecieć można do największych polskich miast na południu Polski — Krakowa (w piątki i niedziele) i Wrocławia (w poniedziałki i piątki), a także na berlińskie lotnisko Tegel (kursy realizowane są w piątki i niedziele), do Monachium (w poniedziałki, środy i piątki) oraz do Londynu (we wtorki, czwartki i soboty). Te ostatnie realizowane są przez firmę Wizz Air, której samoloty dolatują na lotnisko Luton. Od listopada z Szyman można będzie dolecieć z firmą Ryanair również na lotnisko Stansted (wtorek, czwartek, sobota). Czy podróżni mogą spodziewać się kolejnych nowości w ofercie? — Nasz region oferuje znaczący potencjał ilości potencjalnych pasażerów, co potwierdziły przeprowadzane badania opinii — wśród kierunków najbardziej pożądanych oprócz Londynu jest Dublin, Dortmund, Düsseldorf, Oslo i Eindhoven — mówi Dominik Markowski. — Znamy zatem oczekiwania pasażerów i mamy wrażenie, że ich spełnienie to tylko kwestia czasu.
Łukasz Wieliczko
l.wieliczko@gazetaolsztynska.pl
l.wieliczko@gazetaolsztynska.pl
Komentarze (31) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Miejscowy #2081730 | 176.221.*.* 6 paź 2016 14:20
Z wiatą przesadziłeś Xyz, ale jeśli chodzi o drogę Szczytno-Olsztyn i brak obwodnicy Szczytna na tym kierunku to tak, faktycznie Wojewoda i Marszałek powinni się wstydzić. Budują ronda w Lidzbarku, będą budować w Nidzicy bo tak jest potrzeba. Ale w Szczytnie przy przejeździe kolejowym, gdzie według badań przejeżdża 12 tys. samochodów na dobę i jest prawdziwy "sajgon" potrzeby nie widzą. Minusowanie tego nie zmieni.
Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz
Labeo #2081664 | 213.184.*.* 6 paź 2016 13:30
Abstrahując od przekazu wiadomości - ten tekst to perełka językowa. "Czy w przyszłości siatka połączeń wzrośnie?" "Nasz region oferuje znaczący potencjał ilości potencjalnych pasażerów(...)". Sam miód. Aż dziwne, że autor podpisał się pod nim imieniem i nazwiskiem.
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
Gzeszek Keszmik #2082444 | 89.228.*.* 7 paź 2016 11:05
PO pijerwsze loty krajowe. do Lidzbarka Garminskiego tak, tak tam do zrodelek, do goracych zrodelek. A co niestac ? jak latac to latac !
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz
ja #2081650 | 80.55.*.* 6 paź 2016 13:15
Znamy zatem oczekiwania pasażerów i mamy wrażenie, że ich spełnienie to tylko kwestia czasu. Ciekawe stwierdzenie buhahaha
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz
Majster #2081762 | 195.233.*.* 6 paź 2016 14:56
Dortmund lata do Gdanska i wysztarczy. Duesseldorf bedzie lepsza opcja. W Dusseldorfie brakuje tanich lotow do polnocnej Polski. To byloby udrzenie w dobry segment rynku.... na pewno nie brakowaloby pasazerow z tego miasta i regionu........
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)