Ekspresówka na trasie Borki Wielkie - Mrągowo. Ruszył przetarg na kolejny odcinek DK 16

2016-08-05 19:30:41(ost. akt: 2016-08-05 17:11:29)
Tak wygląda odcinek DK16 na trasie Biskupiec - Borki Wielkie

Tak wygląda odcinek DK16 na trasie Biskupiec - Borki Wielkie

Autor zdjęcia: mat. GDDKiA Olsztyn

Kolejny etap prac nad rozbudową szesnastki na Warmii i Mazurach. Ruszył przetarg na wykonanie dokumentacji odcinka Borki Wielkie - Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 15 miesięcy na zrealizowanie zadania.
"Szesnastka" to główny szlak komunikacyjny Warmii i Mazur na linii wschód-zachód. Inwestycja będzie kolejnym etapem rozbudowy drogi. Projektowana trasa będzie miała długość 19,7 km: 15,6 km w ciągu S16 oraz 4,1 km w ciągu DK59 (obwodnica Mrągowa). Przebiegać będzie w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie ominie Mrągowo od strony południowo-wschodniej.

Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast na przebiegu obwodnicy Mrągowa będzie to droga o przekroju 1x2 lub 2+1. Dostęp do drogi będzie możliwy jedynie poprzez węzły drogowe: Sorkwity, Bagienice i Mrągowo.

Zamawiający przyjął w przetargu dwa kryteria oceny ofert: cena (60 proc.) oraz doświadczenie zespołu projektowego (40 proc.). Termin składania ofert ustalono na 13 września 2016 r. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 15 miesięcy na zrealizowanie zadania.

Po zakończeniu prac nad koncepcją programową GDDKiA przystąpi do ogłoszenia przetargu na realizację zadania w systemie „projektuj i buduj”. Planowany termin ogłoszenia tego przetargu to początek 2018 roku.


źródło: GDDKiA Olsztyn

Komentarze (11) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. to ciągle powoli i mało #2041555 | 95.90.*.* 6 sie 2016 08:24

    Nasze Województwo w dalszym ciągu traktowane jest po macoszemu. Bez normalnej (już nie mówię dobrej) infrastruktury drogowej nie będzie nowych inwestorów. Tak jak Gdańsk ma z południem Polski S7, tak my musimy mieć dwupasmówkę z Białegostoku do Poznania przez Olsztyn, Wielkość Olsztyna nie ma znaczenia. Jak się spojrzy na mapę Polski to od razu wiadomo o czym ja piszę. Jest to najkrótsza trasa z państw bałtyckich do granicy zachodniej. Nie muszą wszyscy jechać przez Warszawą.

    Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

  2. Sceptyk? #2041363 | 176.221.*.* 5 sie 2016 20:32

    Droga o przekroju 2+1 mi osobiście źle się kojarzy. Dlaczego? Już jeden z Marszałków, a dokładnie Protas mówił o modernizacji drogi z Olsztyna do Szczytna o tym przekroju w związku z oddaniem lotniska do użytku. Co z tego pozostało? Kręta, wąska i miejscami łaciata droga. Oby te nowe obiecanki nie okazały się tak samo puste.

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

  3. edo #2041357 | 188.146.*.* 5 sie 2016 20:26

    Kiedy beda dobudowane dwa pasy z Olsztyna do Biskupca do ch....Waclawa ???? Teraz taki ruch ze jeden wielki korek w obie strony

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. rafael #2041477 | 89.70.*.* 5 sie 2016 23:45

      Przetargi na projektuj i buduj to patologia. Jak można mówić o cenie czegoś na co jeszcze nie ma projektu. Potem projektują i budują jak najtaniej, a to badziewie będzie na lata.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      1. Gem #2041343 | 81.190.*.* 5 sie 2016 20:00

        Ta droga już wygląda jak 4 pory roku.Co wykonawca, to nowe techniki . Jeden pas,dwa pasy,dziury, zakręty, styropian.. Ciekawe co teraz...

        Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (11)