23 miliony na przebudowę drogi krajowej numer 16!

2016-04-12 12:38:48(ost. akt: 2016-04-13 11:30:47)
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

W końcu ruszyła sprawa modernizacji DK 16 na odcinku Mrągowo - Ełk. Podczas dzisiejszej (12.04) konferencji prasowej zorganizowanej przez wojewodę, podano informację, że rząd przeznaczył 23 miliony złotych na projekt i prace przygotowawcze do przebudowy tej drogi.
Na remont i przebudowę "szesnastki" mieszkańcy czekają od lat. To jedna z bardziej niebezpiecznych tras w naszym regionie, a przebudowa odcinków Borki Wielkie-Mrągowo oraz Mrągowo-Ełk nie jest lokalną fanaberią, ale pilną potrzebą.

Bez pieniędzy na projekt i przygotowanie trasy pod przebudowę nikt nie myślał nawet o rozpoczynaniu jakichkolwiek prac. Jednak dzisiaj pojawiło się światełko w tunelu - GDDKiA dostało na ten cel 23 miliony złotych.

Proces przygotowawczy potrwa kilka lat. Budowa planowana jest na okres po 2020 roku, mowa tutaj zwłaszcza o odcinku z Mrągowa do Ełku. Przyczyną jest oczywiście brak pieniędzy, bo przypomnijmy, że na realizację całej inwestycji potrzeba bagatela 4,5 miliarda złotych.

Jeśli jednak fundusze znalazłby się wcześniej, jako pierwszy powstawać będzie odcinek "szesnastki" Borki - Mrągowo.

Oprócz 23 milionów "szesnastkę", GDDKiA dostało jeszcze 6,5 miliona złotych na przebudowę ronda w Rozogach i 20,5 miliona na przebudowę kanału w Starych Jabłonkach.


Komentarze (19) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. długi #1974410 | 176.221.*.* 12 kwi 2016 14:02

    Byliśmy i będziemy Polską B a może nawet już teraz C....maja nas gdzieś, po prostu olewają. Mamy "swojego" a właściwie pisowskiego wiceministra od infrastruktury i co ....tak jak pozostali, olewa nasz region a byliśmy mu tylko potrzebni do oddania głosu w wyborach. Na zachód od Olsztyna buduje się na potęgę, to samo na południu Polski tylko u nas dziadostwo. Warszawa chce mieć naturę, przyjeżdżają do swoich dacz na dwa miesiące i chcą mieć jak na wsi, drogi obsr..e, krowy na poboczach, kury na drogach. bociany na strzechach....traktują nas jak skansen. Nie dość, że zarobki najniższe to i drogi najgorsze....

    Ocena komentarza: warty uwagi (27) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. cichy #1974387 | 88.199.*.* 12 kwi 2016 13:27

      prawda jest taka że dla każdej władzy ważne jest tylko południe i warszawka. Gdyby nie to żeby warszawka miała dobrą drogę do gdańska to s7 by zmodernizowali ? Zobaczcie jak wygląda sieć dróg w środkowej i południowej Polsce a jak u nas i tyle czyli bieda....

      Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz

    2. Budowlaniec #1974417 | 5.172.*.* 12 kwi 2016 14:10

      Jeśli ma być budowana po 2020 r. to przecież badania środowiskowe się przedawnią, jak to miało miejsce w 2010. W Polsce A jest zasada "projektuj i buduj". Nam rzucili otchłań, żebyśmy byli cicho. Przed następnymi wyborami w 2019 będzie wymówka, że przecież już w 2016. było mówione, że budowa ruszy po 2020. I ruszy, bo 2050 jest po 2020.

      Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz

    3. . #1974374 | 178.36.*.* 12 kwi 2016 13:10

      Nie wiem, śmiać się czy płakać?

      Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. cichy #1974376 | 88.199.*.* 12 kwi 2016 13:13

        Na południu są pieniądze na drogi a dla nas braknie a bez dobrych dróg nie przyjdzie tu żaden inwestor i turysta.

        Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (19)