Więcej pociągów do Olsztyna ma uzdrowić przewozy kolejowe na Warmii i Mazurach

2016-02-22 19:00:00(ost. akt: 2016-02-22 17:01:40)

Autor zdjęcia: Grzegorz Czykwin

Centrum Zrównoważonego Transportu proponuje podwoić połączenia kolejowe z Nidzicy i Olsztynka do Olsztyna. Według propozycji CZT zwiększenie par pociągów z 4 do 9 poprawi sytuację przewozów kolejowych w regionie przy ograniczonym zwiększeniu finansowania. Stowarzyszenie zbiera już podpisy pod projektem "Kolej na dobrą Kolej".
Centrum Zrównoważonego Transportu zbiera podpisy pod projektem zwiększenia liczby połączeń kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim od grudnia 2016 r. Propozycja CZT przewiduje zwiększenie liczby pociągów regionalnych o 29% przy wzroście finansowania zaledwie o 1%.

— W tej chwili pociągi w czasie 12-to godzinnej zmiany wykonują 2-3 kursy, a przez większość czasu stoją. Wraz z załogą. W naszej propozycji jeżdżą wahadłowo od rana do wieczora przez cały dzień. Ponieważ koszty takie jak wynagrodzenia czy utrzymanie taboru są już pokryte niewiele potrzeba, aby uruchomić dodatkowe kursy. Dodatkowe koszty w całości pokryją wpływy od nowych pasażerów — uważa Stanisław Biega z CZT.











Linia Poznań-Wągrowiec może być przykładem, że takie rozwiązanie działa. W ciągu ostatnich trzech lat 2-krotnie zwiększono tam liczbę pociągów. Liczba pasażerów wzrosła 3-krotnie. Podobnie było na linii Kraków-Wieliczka.

Propozycja CZT nie oznacza zakupu nowych składów. Obecnie na Warmii i Mazurach kursuje 26 składów, według wyliczeń CZT do sprawnej obsługi częstszych połączeń wystarczy 21 składów. wszystko dzięki kurowaniu wahadłowemu i skróceniu czasu postoju taborów.

Linią, która najbardziej skorzystałaby na zmianach proponowanych przez CZT byłoby połączenie Nidzica - Olsztynek - Olsztyn. Obecnie z Olsztyna do Nidzicy kursują tylko cztery pociągi dziennie (14.00, 14.51, 15.51 oraz 20.44) Po zmianach miałoby być ich 9. Według propozycji odjazdy z Nidzicy miałyby kursować o 5.11, 6.11, 7.53, 8.46, 11.11, 13.21, 17.00, 17.59, 19.41. Natomiast powroty z Olsztyna o 6.32, 8.50, 11.32, 13.50, 14.50, 15.50, 16.55, 18.24 i 20.50.

Centrum Zrównoważonego Transportu rozpoczęło zbiórkę podpisów popierających projekt skierowany do Marszałka .

Zapoznać się ze szczegółami projektu i podpisać apel można tutaj - http://czt.org.pl/kndk/kolej-na-dobra-kolej-w-warminsko-mazurskiem/

mor


Komentarze (33) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. do PKP #1937661 | 81.15.*.* 22 lut 2016 19:10

    PKP to niech zrobi coś z tym zapyziałym śmierdzącym moczem DWORCEM bo on nie przyciąga pasażerów jedynie meneli . Wszędzie są remontowane a Olsztyn dalej w czarnej du...ie.

    Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. Miłej podr..życzy PKP #1938028 | 81.15.*.* 23 lut 2016 09:15

      Na pewno będziecie mieć dużo pasażerów zwabi ich zapach moczu unoszący się z dworca Głównego w Olsztynie jednego z najbardziej Obskurnych ,

      Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz

    2. do Pszewoz,,,, #1937979 | 81.15.*.* 23 lut 2016 08:32

      Prawda jest TAKA że ogrom ludzi z pobliskich wiosek musi dostać się na godzinę bardzo wczesną do Olsztyna wiele osób ma na 6 do roboty i jest to naprawdę masa ,Więc czemu niema takich pocią.... Nie rozumiem tego więcej ludzi więcej kasy a tak zarabiają busy.

      Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

    3. giro #1937991 | 5.172.*.* 23 lut 2016 08:43

      ...ciąg dalszy...Otóż grupa PKP od wielu lat skutecznie i wbrew woli podróżnych wygasiła bardzo wiele atrakcyjnych i pożądanych przez podróżnych połączeń. Teraz mamy obraz nędzy i rozpaczy. Tyczy się to i Przewozów Regionalnych i PKP Intercity. W żaden sposób nie da się porównać obecnej żenady do sytuacji z lat 80-tych ubiegłego wieku. Żeby przy trzech liniach kolejowych z Ełku do Olsztyna nie można było dojechać wieczorem pociągiem?! , ponieważ nie ma takiego pociągu a ostatni odjeżdżający z Ełku o godz. 19:03 jedzie tylko do Korsz?!!! To mówi o tym, że nastąpiła totalna zapaść, wielkie zlekceważenie tego regionu. Sytuacja jest zgodna z cytatem " ch..j, d..pa, i kamieni kupa" Zlekceważono ludność regionu jeśli chodzi o kolej, bo obok znacznego okrojenia inwestycji i ilości połączeń to niektóre miasta i miejscowości w ogóle się nie liczą. Wyżej wspomniana linia 223 czyli mieszkańcy Biskupca, Mrągowa, Mikołajek czy Orzysza nie zasługują na kolej. To samo linia Olsztyn-Ostrołęka, czy Ełk-Olecko-Suwałki.... to są kwestie pokazują stosunek decydentów zarówno w Ministerstwie Transportu,w PKP PLK, w PKP IC oraz w Przewozach Regionalnych do regionu i jego mieszkańców.

      Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz

    4. warmiak #1937672 | 178.43.*.* 22 lut 2016 19:24

      To może tory połóżcie z powrotem do Lidzbarka Warmińskiego . Marszałek dofinansuje .

      Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (33)