Za tydzień pierwszy lot z Szyman. Załoga lotniska przygotowuje pasy

2016-01-14 18:00:28(ost. akt: 2016-01-15 16:01:12)

Autor zdjęcia: materiały prasowe portu Olsztyn - Mazury

Dokładnie za tydzień z Szyman odleci pierwszy samolot. Poleci do Berlina, a dzień później do Krakowa. To będą loty rejsowe, z czasem siatka połączeń zwiększy o kolejne miasta europejskie. Ostatnio do tego grona dołączyło Monachium. W Szymanach odliczają dni do pierwszego startu i przygotowują lotnisko.
Tylko dni dzielą nas od oficjalnego otwarcia portu lotniczego Olsztyn-Mazury, które planowane jest na 20 stycznia. A już dzień później rankiem z Szyman odleci pierwszy samolot do Berlina, a następnego dnia do Krakowa.

Załoga naziemna lotniska przy wykorzystaniu specjalistycznego sprzętu przygotowuje pas startowy do pierwszych startów i lądowań.


Zainteresowanie lotami z Szyman jest i to spore! Na poszczególne kursy pozostały pojedyncze bilety.



Szczegółowy harmonogram lotów na trasie Olsztyn Mazury – Berlin:

Wtorek:
SRN705 SZY 08:30 – TXL 10:30
SRN706 TXL 15:30 – SZY 17:10

Czwartek:
SRN705 SZY 08:30 – TXL 10:30
SRN706 TXL 15:30 – SZY 17:10

Sobota:
SRN705 SZY 08:30 – TXL 10:30
SRN706 TXL 15:30 – SZY 17:10


Szczegółowy harmonogram lotów na trasie Olsztyn Mazury – Kraków:

Środa:
SRN701 SZY 08:30 – KRK 10:05
SRN702 KRK 16:30 – SZY 18:05

Piątek:
SRN701 SZY 08:30 – KRK 10:05
SRN702 KRK 16:30 – SZY 18:05

Niedziela:
SRN703 SZY 16:20 – KRK 17:55
SRN704 KRK 18:55 – SZY 20:30

Każdy samolot odlatujący z lotniska Olsztyn - Mazury (A saab 340 firmy SprintAir), będzie mógł zabrać na pokład 33 pasażerów.
 Do Szyman dojedziemy wyremontowaną drogą, lub szynobusem. Kursy pociągu będą ściśle powiązane z odlotami i przylotami samolotów do Szyman. Na dobę przewidziano dwa kursy, czyli cztery pociągi. Oficjalnie pierwszy szynobus wyruszy do Szyman w czwartek 21 stycznia o godz. 6.20.


Kraków, Berlin i Monachium to pierwsze regularne połączenia. W planach jest uruchomienie lotów z Szyman do Londynu, Dublina, Oslo, Eindhoven, Dortmundu. Trwają negocjacje z tanimi liniami lotniczymi.



Komentarze (56) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Stańczyk #1907595 | 95.49.*.* 15 sty 2016 16:19

    Bilet kosztuje dwie stówy, samoloty mają 33 miejsca , a więc z biletów przy pełnej wyprzedaży za jeden lot, uzyskamy 6.600 zł. Ponieważ cały ruch lotniska to 6 samolotów tygodniowo, można przyjąć, że w najlepszym wypadku pasażerowie samolotów zapewnią miesięczny przychód w łącznej wysokości 165.000 zł. Jest to przychód dla przewoźnika i lotniska łącznie i musi przynajmniej zbilansować się z wydatkami typu: paliwo, utrzymanie stanu technicznego samolotu, amortyzacja samolotu, utrzymanie lotniska, pensje i ZUS personelu naziemnego i latającego, podatki, korzystanie z przestrzeni powietrznej... No i jeszcze, rzecz jasna, zyski dla przedsiębiorców prowadzących linie lotnicze i obsługujących loty na ziemi. Jak sądzicie, wystarczy??? Nie wystarczy! BARDZO nie wystarczy! Drodzy Warmiacy i Mazurzy, którzy z dumą czekacie na pierwszy lot z Szyman, to Wy sfinansujecie pozostałą część kosztów i zyski przedsiębiorców. Dopłacicie pasażerom do ich lotów z pieniędzy, za które nie powstanie jakaś przychodnia, szpital, most, nie odremontuje się drogi czy linii kolejowej, nie zatrudni się pani świetliczanki w szkole Waszego dziecka... I nie mówcie, że to poszło z innej puli Funduszy Europejskich. Europa sumuje wszystkie dotacje i w najważniejszych statystykach i dokumentach podaje się dotacje łącznie. Jeśli więc Unia poskąpiła pieniędzy na mazurskie drogi czy panią świetliczankę, to właśnie dlatego, że wcześniej dała już te pieniądze na lotnisko. Pasażerowie (domyślam się, że głównie bogaci) powinni serdecznie i szczerze podziękować miejscowym podatnikom (statystyki mówią, że na ogół są oni biedni) za sfinansowanie ich lotu.

    Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Max 66 podróżnych dziennie... #1907185 | 5.172.*.* 15 sty 2016 03:34

      To przy obecnej siatce połączeń da 24 090 obsłużonych pasażerów rocznie... Wow ! Olsztyński PKS przewozi tylu pasażerów tygodniowo ! A Olsztyński MPK taką liczbę pasażerów obsługuje co 4 godziny... Ta inwestycja to wielkie nieporozumienie które zakończy się takim samym skandalem jak wybudowanie portu lotniczego w Radomiu.

      Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

    2. asd #1906904 | 88.156.*.* 14 sty 2016 18:19

      Od kiedy Olsztyn to Mazury ?

      Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. Patrząc na rozkład lotów #1907105 | 88.156.*.* 14 sty 2016 21:57

        to wnioskuję, że pracownicy będą pracować na 1/4 etatu. Co oni tam będą robić przez cały dzień?

        Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (5)

        1. pieszy podróżny #1907090 | 89.228.*.* 14 sty 2016 21:37

          W przyszłości, by lotnisko nie zmarło naturalną śmiercią podobnie jak podobna placówka "lotnicza" w Radomiu, z Szyman będą się odbywały jedynie loty do Lidzbarka Warmińskiego, gdzie pan Protas zbudował rodzaj tzw. potiomkinowskiej wsi postaci term z zimną wodą. Ale żeby inwestycje się odpowiednio dopięły i skomunikowały to potrzebne jest jeszcze protasowe metro z Olsztyna do Szyman. I co z tego, że pies z kulawą nogą nie będzie z niego korzystał? A z "lotniska" w Szymanach leżących w głębokiej głuszy z dala od większych miast to ktoś będzie korzystał? Akurat...

          Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz

        Pokaż wszystkie komentarze (56)