W styczniu ruszy połączenie kolejowe z Portem Lotniczym Olsztyn - Mazury

2015-12-04 13:58:54(ost. akt: 2015-12-04 14:03:31)   Artykuł sponsorowany

Autor zdjęcia: mat. prasowe

Już 21 stycznia 2016 przy okazji otwarcia Portu Lotniczego Olsztyn - Mazury uruchomione zostanie korespondujące połączenie kolejowe na trasie Olsztyn Główny – Terminal Portu Lotniczego. Spółka Przewozy Regionalne zapowiedziała uruchomienie połączenia w dniu 21 stycznia 2016 roku, tj. dniu oficjalnego otwarcia i lotu inaugurującego.
Pasażerowie z i do Portu będą mogli dojechać, mogącym pomieścić 107 podróżnych ,szynobusem. Czas podróży z Dworca Głównego w Olsztynie do lotniska w Szymanach wyniesie niespełna godzinę, a prędkość jaką rozwinie szynobus to 110 km/h.

1 grudnia dniem rozpoczęcia sprzedaży biletów lotniczych do Krakowa i Berlina

Linia lotnicza Sprint Air uruchomiła sprzedaż biletów na połączenia z Portu Lotniczego Olsztyn – Mazury. Zakupu biletu można dokonać na stronie internetowej przewoźnika. Cena biletów rozpoczyna się od 99 zł do Krakowa oraz od 149 zł do Berlina.
Na obu trasach loty realizowane będą turbośmigłowym samolotem szwedzkiej firmy, SAAB 340A, który na swój pokład zabrać może 33 pasażerów.



Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Pozytywne Myslenie #1916182 | 81.138.*.* 25 sty 2016 13:49

    Od 8 lat mieszkam w Londynie. Kilka razy w miesiącu muszę dojeżdżać z Gdańska lub Modlina znam dziesiątki takich osób a są ich tysiące. Dla kogoś kto pisze o defraudacji i bezsensowności tej inwestycji podam konkretny przykład. Rok temu otwieraliśmy siedzibę w Polsce w branży technologi żywności. Ponad 100 bezpośrednich miejsc pracy i mimo szczerych chęci nie byłem w stanie przekonać wspólników do tego aby był to Olsztyn. Kontrargument był jeden - brak lotniska. Wybraliśmy inne miasto. Ile jest takich inwestorów - dziesiątki jak nie setki! Szokuje mnie, że ludzie nie rozumieją jak ważna jest taka inwestycja w dzisiejszych czasach dla całego regionu - ale jak ktoś ma zrozumieć skoro woli siedzieć na zasiłku, narzekać na największe bezrobocie i czekać na pracodawce, który przyjedzie PKS-em.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. s #1878070 | 178.235.*.* 10 gru 2015 08:26

    Szynobus zabiera 107 podróżnych a samolot 33 - no to się dopiero będą bić o miejsca w samolocie :)

    odpowiedz na ten komentarz

  3. 123 #1878020 | 83.170.*.* 10 gru 2015 05:52

    Zapewne z ciekawosci polece z raz do Krakowa , do Berlina nie mam po co. Gdzie sa te tlumy ktore zapewnia rentownosc lotniska ? Jak na razie 33 pasazerow dziennie, razy 365 dni w roku daje sume 12 tys korzystajacych z lotniska rocznie. Gdzie jest oferta dla znalezienia 188tys nastepnych podroznych ? Kto odpowie za defraudacje spolecznych pieniedzy na wielka skale ?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  4. Kolo z lasu #1874088 | 95.160.*.* 5 gru 2015 09:16

    Dystans 54,7 km przez godzinę!!?? Wow, hahaha,!! Po co takie długie postoje(razem 15 minut na wszystkich stacjach)?? To daje nam średnią prędkość w ruchu ok 73 km/h!! Trochę żartujecie!! Skład powinien średnio pędzić około 90 - 100 km/h, w końcu po to był remont torowiska. A i postoje na stacjach powinny być skrócone góra do 9 minut. Wtedy czas podróży zmniejszył by się do 45 minut . 36 minut podróży + 9 minut na postój.

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz