Poniedziałek, 27 czerwca 2016. Imieniny Cypriana, Emanueli, Władysława

Olsztyn miastem najszybszych kierowców w Polsce, najwolniej jeżdżą we Wrocławiu

2015-11-24 18:00:56 (ost. akt: 2015-11-24 15:17:40)

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

Według najnowszych danych serwisu Korkowo.pl, który sprawdził jak szybko po zmroku jeżdżą kierowcy w 10 polskich miastach, tylko w Olsztynie zmniejszony ruch uliczny rzeczywiście przekłada się na wyższe prędkości. Średnia prędkość w godzinach 19:00–23:00 nie przekracza w badanych miastach nawet 40 km/h, u nas kierowcy osiągają niemal 60.

10 polskich miast, samochody z GPS-em, kilka wybranych tras w promieniu 0-2 km od centrów. Wyniki zaskoczyły ekspertów z serwisu Korkowo.pl. Pod uwagę brano prędkości osiągane między godz. 19 a 23 w pierwszej połowie listopada. Gdy w miastach mijają popołudniowe godziny szczytu, kierowcy powinni poruszać się po drogach zdecydowanie szybciej. Okazuje się jednak, że zmniejszony ruch uliczny wcale nie przekłada się na wyższe prędkości. Wyjątek stanowi Olsztyn.

Pod lupę wzięto trasy we Wrocławiu, w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Szczecinie, Lublinie, Warszawie, Bydgoszczy, Gdańsku i w Olsztynie. Średnia prędkość nie przekracza nawet 40 km/h i wynosi zaledwie 37,3 km/h.

Najwolniejszym miastem w badaniu okazał się Wrocław, w którym średnia wieczorna prędkość nie przekraczała 30 km/h. W podobnym tempie poruszać można się w Poznaniu, gdzie kierowcy jeździli średnio 31 km/h. W Krakowie, Łodzi i Szczecinie prędkości wyniosły kolejno: 32 km/h, 33 km/h i 34 km/h. Na kolejnych miejscach uplasowały się Lublin (35 km/h), Warszawa (36 km/h) i Bydgoszcz (38 km/h).

Niespotykane prędkości zanotowano w Gdańsku (46 km/h) oraz w Olsztynie, który z wynikiem 58 km/h okazał się najszybszym polskim miastem w godzinach wieczornych.

Materiały prasowe
Liczby liczbami, a jak według was wygląda wieczorne przemieszczanie się po Olsztynie? Czekamy na komentarze.
Dostęp do Reportera, ciekawych wywiadów, obszernych reportaży oraz 40 innych czołowych portali w Polsce. Dołącz do czytelników ceniących dobrą informacje. Zarejestruj się w PIANO już teraz KLIKNIJ TUTAJ

Komentarze (50) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Lelek #1872507 | 81.15.*.* 3 gru 2015 15:11

    Tak tylko że Olsztyn jest 2 razy mniejszy niż kolejny w zestawieniu Lublin. Do Wrocławia nie ma co porównywać nawet

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Gość #1869032 | 88.156.*.* 29 lis 2015 17:38

    70-80km/h można spokojnie jeździc.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. Ja #1868148 | unknown, 89.171.*.* 28 lis 2015 08:30

    Nie zauważyłam żeby tak szybko jeździli, przecież tu same niemoty...

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. Paweł #1866139 | 89.228.*.* 25 lis 2015 19:28

    Mam pytanie - czy na Sikorskiego jest teraz dopuszczona prędkość 70 km/h ? Dawno tam nie jechałem a pamiętam że ostatnio tam była 40-ka. Tymczasem dzisiaj czytam : "Podczas wtorkowego testu, czwartego z kolei, tramwaj osiągnął na al. Sikorskiego 70 km na godz." Sprawdziłem, dopuszcalna prędkość tramwajów jest taka sama jak dla samochodów.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. korkowo #1866120 | 83.6.*.* 25 lis 2015 19:09

    Korki są i będą, bo jest dużo samochodów. Na Nagórkach, Jarotach, Pieczewie i Osiedlu Generałów mieszka ponad 55 tys. mieszkańców. Zakładając ostrożnie, że dzielą się na 4-osobowe rodziny i praktycznie każda rodzina posiada samochód (w Olsztynie na ok. 175 tys. mieszkańców jest ponad 76 tys. samochodów osobowych, czyli nieco ponad 2 osoby na samochód), to na tych osiedlach znajduje się ok. 14 tys. samochodów. Z w/w osiedli, w zasadzie są 2 drogi wyjazdowe (Krasickiego/Synów Pułku i Sikorskiego), przez które te 14 tys. samochodów w zbliżonym czasie usiłuje przejechać. Zakładając równomierny rozkład, to na każdej drodze jedzie 7 tys. samochodów. Gdyby je ustawić na jednym pasie, to przy średniej długości auta 4 m, zajęłyby drogę o długości 28 km. Tymczasem taka Sikorskiego ma ok. 3 km długości. Więc, aby zmieścić ten sznur samochodów w zbliżonym czasie, musiałaby mieć 9 pasów ruchu w jedną (do centrum rano) i 9 pasów w drugą (z centrum po południu) stronę. Nie ma na to miejsca.

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! - + odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (50)