300 maszyn gotowych do walki ze śniegiem. GDDKiA trzyma rękę na pulsie

2015-11-24 09:50:00(ost. akt: 2015-11-24 11:17:32)

Autor zdjęcia: GW

Odśnieżanie 1300 km dróg krajowych w województwie warmińsko-mazurskim to nie lada wyzwanie dla służb drogowych. Według danych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, do akcji zimowego utrzymania dróg krajowych przygotowanych jest 259 maszyn, w tym: 152 pługi lemieszowe, 17 pługów wirnikowych, 61 solarek, 29 piaskarek.
Odśnieżone, przejezdne drogi są jednym z podstawowych czynników zapewniających kierowcom bezpieczeństwo w okresie zimowym. Służba drogowa GDDKiA pracuje 24 godziny na dobę. Do akcji zimowego utrzymania dróg krajowych w województwie warmińsko-mazurskim przygotowanych jest 259 maszyn, w tym: 152 pługi lemieszowe, 17 pługów wirnikowych, 61 solarek, 29 piaskarek.

W magazynach znajduje się ok. 13 tys. ton soli oraz 5 tys. ton innych materiałów zapewniających szorstkość jezdni zimą. Wzdłuż dróg krajowych ustawiono ok. 90 km zasłon przeciwśnieżnych.

Drogi krajowe na Warmii i Mazurach utrzymywane będą w trzech określonych standardach:
I — około 158 km
II — około 714,6 km
III — około 426,9 km

Poniżej mapka zimowego utrzymania dróg w województwie warmińsko-mazurskim i wyjaśnienie dotyczące standardów utrzymania dróg.


Źródło: mat. GDDKiA w Olsztynie

* W standardzie I jezdnie powinny być odśnieżone i odlodzone na całej powierzchni, łącznie z utwardzonymi poboczami. Po ustaniu opadów, luźny śnieg może pozostawać na drodze do 4 godzin, a błoto pośniegowe do 6 godzin. Gołoledź, szron i szadź muszą być zlikwidowane w ciągu 3 godzin od stwierdzenia występowania zjawiska. Na drodze nie może pozostawać warstwa zajeżdżonego śniegu.

* W standardzie II drogi są odśnieżane i posypywane na całej ich długości i szerokości. Czas likwidacji śliskości zimowej nie może przekraczać 3-4 godzin od momentu ustania opadów śniegu lub stwierdzenia zjawiska atmosferycznego. W tym standardzie dopuszcza się, w przypadku intensywnych opadów śniegu, do 6 godzin po ustaniu opadów pozostawienie na nawierzchni warstwy zajeżdżonego śniegu o grubości nie utrudniającej ruchu.

* W standardzie III odśnieżanie jest prowadzone na całych ciągach, natomiast zwalczanie śliskości prowadzone jest tylko na wyznaczonych odcinkach tych dróg, takich jak np. skrzyżowania z innymi drogami i liniami kolejowymi, przystanki komunikacyjne, odcinki dróg o pochyleniu podłużnym ponad 4 proc.

Źródło: mat. GDDKiA w Olsztynie

Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. krzroy #1864651 | 89.228.*.* 24 lis 2015 10:16

    O utrzymanie dróg przez GDDKiA jestem jakoś dziwnie spokojny. Bardziej martwi mnie jak to będzie wyglądało w Olsztynie. Jak dotąd bywało że dobrze utrzymana droga kończyła się wraz z minięciem tablicy "Olsztyn". Teraz może być jeszcze gorzej bo każdy grosz poszedł na tramwaje.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  2. Fredek #1864653 | 178.36.*.* 24 lis 2015 10:19

    Zaskoczy, zaskoczy...zawsze zaskakuje, dlaczego w tym sezonie miało by być inaczej? Wprowadzono jakieś nowe procedury czy rozwiązania?

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Ziew #1864803 | 5.172.*.* 24 lis 2015 13:52

      259 to nie 300. Jprd.

      odpowiedz na ten komentarz

    2. ja #1864837 | 83.9.*.* 24 lis 2015 14:35

      ....i to jest MIŚ na miarę naszych czasów !!!!!.......równie dobrze można napisać Plaża miejska przygotowana na upały !!!!! .....mamy 3000 parasoli przeciwsłonecznych !!!!!

      odpowiedz na ten komentarz

    3. 300 w tytule = 259 w treści #1864887 | 217.99.*.* 24 lis 2015 15:47

      super, gdzie oni (redaktorzy) studiowali (jeżeli wogóle)

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz