ITS "przyłapał" 30 tys. kierowców na czerwonym w Olsztynie

2015-06-17 07:01:00(ost. akt: 2015-06-16 17:10:09)
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

Tylko na dwóch skrzyżowaniach w Olsztynie kamery systemu ITS w Olsztynie zarejestrowały 30 tys. przypadków przejechania na czerwonym świetle. Dlaczego tak wielu kierowców w Olsztynie jawnie łamie przepisy? Zapytaliśmy o to ekspertów.
Przypomnijmy, miasto wdraża system ITS (Inteligentny System Zarządzania Ruchem), który składać będzie się m.in. z sieci ok. 400 kamer na drogach i przystankach autobusowych. Cały system pełną parą ma ruszyć jesienią.

Od stycznia do kwietnia drogowcy testowali ITS na placu Roosevelta i skrzyżowaniu ulic Warszawskiej, Armii Krajowej i Obrońców Tobruku. W ciągu czterech miesięcy stwierdzono 30 tys. przypadków, kiedy kierowcy przejeżdżali na „czerwieni”. Na razie obyło się bez mandatów, ale ma się to zmienić jesienią (wystawiać je będzie straż miejska - red.)

Co o tak fatalnych statystykach mówią eksperci? W środowej Gazecie Olsztyńskiej rozmawiamy na ten temat z szefem Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego oraz prezesem Stowarzyszenia Psychologów Transportu. Wydanie można kupić także przez internet na >>> kupgazete.pl

erbe

Komentarze (83) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. do Kran #1769792 | 178.43.*.* 6 lip 2015 23:05

    Niestety takich skrzyżowań (jakie opisujesz) jest w Olsztynie cała masa. Debile z Zarządu Dróg nic sobie nie robią ze źle zaprogramowanej sygnalizacji świetlnej na różnych olsztyńskich skrzyżowaniach. --- Ich "fachowość" i lenistwo (bo nawet nie chce im się sprawdzić swojej źle zaprogramowanej tandety) przerasta wszelkie granice. --- O zapadniętych studzienkach nie będę się już rozpisywał, bo to temat na inną dyskusję.

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  2. j #1758127 | 77.253.*.* 19 cze 2015 14:03

    Na cwaniaczków powinno być jeszcze mierzenie czasu przejazdu między skrzyżowaniami i łapanie tych którym średnia prędkość przejazdu wyszła dużo więcej niż można. A i kamerę tam gdzie kończy się podwójna jezdnia na warszawskiej za orlenem, Jeżdżę tam codziennie i codziennie jest jakiś DEBIL a czasami więcej niż jeden DEBIL który stara się wyprzedzić sznurek samochodów na namalowanej wysepce.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz

  3. Migające zielone!!! #1757910 | 5.172.*.* 19 cze 2015 09:57

    To jeden z pomocnych wskaźników. Dla kierowców nie miga, pieszym - tak. A na Litwie od lat kierowcy mają migające zielone przed zmianą na żółte!!! Litwo, Ojczyzno Ty moja...

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  4. TIR lub autobus #1757185 | 89.228.*.* 18 cze 2015 11:36

    Jak ma przejechac duży długi i powolny pojazd np autobus czy tir skoro w tym mieście pomarańczowe świeci się sekundę czy dwie i brak czasu na bezpieczną reakcję. Początek autobusu szczególnie przegubowego długiego wjeżdza na końcówce zielonego światła a na srodku skrzyżowania pomarańczowe zmienia się na czerwone więc autobus lub TIR zjeżdza już na czerwonym i go nagrają i powiedzą że pirat ? i niech poniesie karę...a może projektując krótkie pomarańczowe myśleli że długie i duże pojazdy mają jechac bardzo szybko więc zdążą. Bardzo szybka jazda wielkim długim pojazdem Tirem lub pełnym ludzi niskim autobusem przez skrzyżowanie jest z natury bardzo niebezpieczna. .Jadąc Kolosem bardzo wolno przed każdym skrzyżowaniem np 30 km/h tamuje się cały ruch ale w razie jak się zaswieci zielone to można nagle hamowac aby nie wjechac na krótkie pomaranczowe bo to wiąże się z tym że kamery mogą nagrac pojazd na czerwonym na środku skrzyżowania. Kierowcy Tirów są zmęczeni wielogodzinną jazdą a autobusów wstają np o 3 rano i 9 godzin praca więc refleks może zawieśc i na tak krótkich pomarańczowych nie zdążyc . POMARAŃCZOWE powinno byc dłuższe aby uwzględnic że nie tylko osobowe jeżdżą po tym mieście ale też i inne dłuższe powolniejsze większe pojazdy. W chwili obecnej jadąc dużym pojazdem szybciej aby nie tamowac ruchu jest ryzyko że nie zdąży się wyhamowac i będzie kara za przejazd na czerwonym, bo trudno nagle wyhamowac Tira lub pełen stojących ludzi przegubowiec a znowu widząc że nie da rady wyhamowac dodaje się gazu do dechy ale te duże ciężkie pojazdy często nie mają żadnego większego przyśpieszenia więc kara za przejazd na czerwonym mozliwa. Za szybko jechac niebezpieczne a za wolno tamuje się ruch więc będą zarabiac dużo pieniedzy na kierowcach bo chyba o to chodzi a nie o bezpieczeństwo. Gdyby chodziło o bezpieczeństwo to zrobiliby dłuższe pomarańczowe tak jak w innych miastach jest. Czym większe i szersze skrzyżowanie tym dłuższe powinno byc pomarańczowe.

    Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. t #1757146 | 77.253.*.* 18 cze 2015 10:49

      Czyli 30 tyś. idiotów jeździ po olsztynie?

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (83)