Tu chodzi o nasze życie — wkrótce rusza akcja Złote Zasady Michelin


2014-10-15 09:10:28(ost. akt: 2014-10-15 09:15:25)

Autor zdjęcia: Przemysław Getka

Tylko w ubiegłym roku na drogach regionu zginęły 154 osoby, a 1967 zostało rannych w 1620 wypadkach drogowych. Najwyższy wskaźnik wypadków występuje wśród kierowców w wieku 18-24. Jak poprawić te statystyki? — Stosować się do 10 Złotych Zasad Michelin — odpowiada Iwona Jabłonowska z Michelin Polska.
— Wkrótce w województwie warmińsko-mazurskm ruszy druga edycja kampanii Złote Zasady Michelin. Jaki jest jej cel?

— Podobnie jak podczas poprzedniej edycji chcemy dotrzeć bezpośrednio do młodych kierowców w regionie, poprzez współprace ze szkołami jazdy. Dlatego kierujemy akcję Michelin do najmłodszych kierowców, bowiem według danych Światowej Organizacji Zdrowia to właśnie wypadki drogowe są najczęstszą przyczyną śmierci osób w wieku 15-29 lat. Wynika to z wielu przyczyn, choćby niewielkiego doświadczenia w prowadzeniu samochodu, przeceniania swoich umiejętności oraz niestety również niestosowania się do przepisów. Dlatego postanowiliśmy dołożyć swoją cegiełkę w edukacji osób, które dopiero starają się o prawo jazdy lub posiadają je od niedawna.



— Jak więc wygląda ta cegiełka?

— Współpracując ze szkołami nauki jazdy w regionie oraz Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Olsztynie i Elblągu promujemy najważniejsze reguły bezpieczeństwa w taki sposób, aby dotrzeć do młodych osób i przekonać je o tym, że tu chodzi o życie wszystkich ludzi, a przede wszystkim ich własne.



— Tylko jak skutecznie dotrzeć do tych młodych osób? Niestety często osobom szkolącym się na kierowców zależy głównie na zdaniu egzaminu, nie na nabyciu realnych umiejętności.

— Myślę, że nie powinniśmy aż tak surowo oceniać młodych osób. W końcu każdy z nas chce czuć się bezpiecznie na drodze, oni również. Należy tylko uświadomić im, że te dziesięć prostych zasad razem z umiejętnościami, które zdobędą ucząc się podczas kursu prawa jazdy, zagwarantuje im właśnie bezpieczeństwo. Podobnie jak podczas pierwszej edycji kampanii Złote Zasady Michelin, uczestnicy kursów na prawo jazdy obejrzą krótkie animowane filmy z komentarzami Krzysztofa Hołowczyca m.in. na temat prowadzenia pod wpływem alkoholu, przekraczania prędkości czy rozmawiania przez telefon podczas jazdy.



— W pierwszej edycji akcji wzięło udział około 40 szkół nauki jazdy w naszym województwie. Najlepsi uczestnicy kursów otrzymało w nagrodę całodzienne szkolenie w Akademii Bezpiecznej Jazdy Radka Typy. Czy tym razem będzie podobnie?

— Oczywiście. To nagroda, która niesie ze sobą dwie korzyści: jest atrakcyjna dla młodych osób i jednocześnie posiada wartość edukacyjną. 12 osób z całego regionu, które we wrześniu wzięło udział w szkoleniu u Radka Typy na lotnisku w Ornecie, sprawdziło się w jeździe w ekstremalnych warunkach. Uczestnicy przyznali, że to szkolenie nauczyło ich pokory do samochodu i swoich umiejętności, a poza tym było świetnym przeżyciem.

 Mamy niespodziankę także dla czytelników „Gazety Olsztyńskiej”, którzy wkrótce będą mogli wziąć udział w specjalnym konkursie.

 Wystarczy śledzić publikacje, które przez kolejne miesiące będą pojawiać się w gazecie. Każda z nich będzie opisywać jedną złotą zasadę, a zadaniem czytelników będzie odpowiedzieć na związane z nimi pytania. Niebawem podamy szczegóły.

— Kampania Złote Zasady jest elementem akcji prowadzonej przez Międzynarodową Federację Samochodową FIA pod nazwą Action For Road Safety (Działanie na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego). Jak doszło do tej współpracy?

— W 2011 roku Michelin oraz FIA podpisały umowę partnerską wspierającą kampanię Złote Zasady. Grupa Michelin od wielu lat jest zaangażowana w propagowanie zasad bezpieczeństwa na drodze, prowadząc różnorodne kampanie edukacyjne i społeczne. Od 2010 r. działaniami firmy objętych zostało ponad 3 miliony użytkowników ruchu drogowego. Wyrazem wagi, jaką firma przykłada do tych kwestii, są opony Michelin zapewniające kierowcom i ich pasażerom optymalny poziom bezpieczeństwa.


NR

Komentarze (6) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. turysta #1508925 | 83.24.*.* 15 paź 2014 23:46

    szkoda ze w pracy wypadki sa kamuflowane, robbienie wszystkiego na wariata, a bezpieczenstwo wyglada tak ze jak cos ci sie stanie to zwalniaja, dlatego ludzie sie oficjanie nie przyznaja do wypadkow. byl taki przypadek na kordach ze kobieta skaleczyla sie nozem, ze zalozyli jej pare szwow. nasluchala sie na szkoleniu o tym jak tu w michelinie dbaja o bezpieczenstwo wiec zglosila wypadek i co???? i dyrektorzy o 22 zrobi li spotkanie ze jak to mozliwe zzebysmy pracowali nozami na ktore trzeba miec szkolenia, gdzie KAZDY pracownik prodkujci dostawal taki noz i byly one ogolnodostepne. no i w rezultacie kobiete zwolnili bo wypadek zgloszony zepsol im statystyki TAKA JEST PRAWDA

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  2. GALERIAN #1508917 | 81.190.*.* 15 paź 2014 23:13

    PRACOWNIKÓW TRAKTUJĄ JAK DEBILI LUDZIE TYRAJĄ JAK OSŁY I ZA MARNE GROSZE TYLKO NA ZEWNĄTRZ ŁADNIE FI RMA SIĘ PREZENTUJE ....ŚWIĘTA MAJÓWKI NIEDZIELE SOBOTY ORKA JAK W OBOZIE

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  3. ALAN #1508599 | 89.228.*.* 15 paź 2014 19:06

    Michelin ma tylko dobre hasła i slogany.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  4. 10 letni kierowca #1508584 | 89.228.*.* 15 paź 2014 18:54

    mam 30 lat , samochodem jeżdżę od 10 lat codziennie do tego bezwypadkowo , nie czuję się mistrzynią kierownicy bo nikt nie jest doskonały, też bym chciała spróbować swoich sił na takim szkoleniu, no ale nie spełniam kryteriów :(

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  5. hał #1508580 | 95.160.*.* 15 paź 2014 18:51

    Reklama obozu pracy.... Ludzie ryją na zmianach kosztem rodziny, pracodawca wykorzystuje bezrobocie. Na propagande zawsze są pieniądze.,

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (6)