Wtorek, 22 października 2019. Imieniny Haliszki, Lody, Przybysłąwa

Drogowcy chcą zaoszczędzić na budowie siódemki

2013-04-30 09:30:00 (ost. akt: 2013-04-29 17:51:56)

Autor zdjęcia: Paweł Kicowski

Wciąż nie wiadomo, kiedy reszta siódemki w naszym regionie zostanie przebudowana na czeropasmówkę. W oczekiwaniu na decyzję rządu drogowcy chcą ulepszać projekty. Mają nadzieję, że dzięki temu inwestycja będzie tańsza.

Budowa nowych, planowanych odcinków siódemki może być tańsza niż pierwotnie zakładano. I to o co najmniej dziesiątki milionów złotych. Paradoksalnie wiąże się to z... opóźnieniem budowy. Dotychczasowe projekty budowlane zestarzały się i trzeba je zaktualizować. A przy okazji drogowcy chcą je ulepszyć, np. zastosować nowe i tańsze technologie.

Krajowa siódemka w naszym regionie liczy około 155 km. Z tego około 80 km przebudowano już na czteropasmówkę, druga część wciąż czeka na przebudowę. Przypomnijmy, że był już taki zamiar. Opracowano projekty i budowa miała się zacząć razem z innymi odcinkami siódemki. Wtedy jednak minister finansów obciął nagle limit wydatków i drogi wypadły z wykazu inwestycji.

Chodzi o cztery odcinki siódemki: pierwszy z Miłomłyna do Ostródy (9 km), drugi to obwodnica Ostródy w ciągu „7” i „16” (18,4 km), poza tym jest jeszcze 20-kilometrowy odcinek Ostróda — Olsztynek i 23-kilometrowy fragment Nidzica — Napierki. Projekty tych dróg opracowywano miedzy 2007 a 2010 rokiem.

Na razie w sprawie budowy nowych odcinków nie ma żadnej decyzji. W marcu Ministerstwo Transportu upubliczniło listę dróg, na które przetargi zamierza ogłosić jeszcze w tym roku. Jest na niej droga z Miłomłyna do Olsztynka i odcinek z Nidzicy do Napierek. Ministerstwo planuje, że budowy zakończyłyby się przed 2018 rokiem. Na razie jednak plany ministerstwa muszą przejść pokonać drogę uzgodnień międzyresortowych i społecznych.




Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. eqe #1071808 | 81.190.*.* 1 maj 2013 12:49

    Co za d-reń stawia ekrany akustyczne chroniące pole ??? No kto, tutaj trzeba szukać oszczędności, kto "odciął" od świata miejscowość Amerykę koło Olsztynka, po co ?

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. marios #1071752 | 31.175.*.* 1 maj 2013 11:39

    chcą zaoszczędzić? Widać to po tym jak 7ka sie zapada !! Teraz ją naprawiają a przecież ona nawet nie ma roku!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. tansze oznacza gorsze #1071180 | 83.24.*.* 30 kwi 2013 17:08

    odcinek milomlyn paslek juz siada, to samo dzieje sie na odcinku jeszcze nie skonczonym czyli biskupiec borki. dalej nieroby urzedasy szukajcie kasy zeby sobie premie wyplacac. pierwotne projekty sa bardzo dobrze warunki i uzgodnienia to bzdura bo wiekszoc urzedow przedluza bez problemow rowniez gestorzy sieci i inni decydenci. ale oczywiscie glaby z gddkia wiedza lepiej. ich juz tyle co w malym miasteczku. w tej chwili mamy panstwo urzednicze, a szukaja sobie roboty po to bo trzeba sie przed szefem, naczelnikiem dyrektorem i innymi durniami wykazac.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. propagandy ciag dalszy #1070943 | 188.33.*.* 30 kwi 2013 14:03

    a kiedy załataja dziury w olsztynie na ulicach lubelska, leoncharda,towarowa, dworzec . grzymowicz obudz sie tutaj nie ma jak jechać takich fachowców wybrałes do łatania

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. jest potrzebna #1070821 | 178.182.*.* 30 kwi 2013 12:09

    Połowa Olsztyna lata do roboty do Gdańska lub Warszawy.Dojazdy z małych czy średnich miast po 200km do pracy, w takich Niemczech są normą.Do tego są potrzebne bezpłatne szybkie drogi.To tańsze niż kombinowanie jak tu ściągnąć inwestora do 100-tysięcznych miasteczek.W Niemczech miasta średnie czyli takie Olsztyny, czy Elblągi nie wspominając już o małych typu Szczytno, są tylko sypialniami i miejscami turystycznymi.A u nas Grzymowicz leje beton ,zniszczył potencjał turystyczny Olsztyna,a roboty i tak nie ma.Powinno być jak w Niemczech .Duże landy i stolicami tych województw tylko duże miasta,które skupiają z założenia inwestorów.Reszta wokół do spania i odpoczynku w weekend.Woj podlaskie do Warszawy, podkarpackie do Krakowa, opolskie do Katowic, lubuskie do Poznania,a nasze do Gdańska.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (10)